Współpracujemy z innymi biurami !

Przejdź do listy wpisów

Współpraca między biurami nieruchomości - klucz do satysfakcji klienta- działamy już w Lublinie !

Udostępniając ofertę sprzedaży nieruchomości innym agencjom, skutecznie przyspieszysz transakcję. Współpraca między biurami nieruchomości to sprawniejsze działanie w imieniu i na rzecz klientów. To inicjatywa, która sprawia, że klient wraca do swojego agenta i poleca go znajomym. Jak działa i czy działa opowiadają pośrednicy nieruchomości.

Współpraca buduje – ta maksyma jest powszechnie znana i stosowana w biznesie i wielu innych sferach życia, jest też filarem silnej i szybko rozwijającej się gospodarki. Są jednak zawody, gdzie współpraca ma szczególne znaczenie – na pewno należy do nich pośrednik nieruchomości. Z jednej strony jest ona ważna z punku interesu klienta, który dzięki temu może szybciej sprzedać lub kupić nieruchomość, z drugiej jest gwarantem sukcesu pośrednika, który czyni swoją pracę znacznie efektywniejszą, a przez to też lepiej wynagradzaną.

– Współpraca między biurami nieruchomości to fantastyczny sposób na zwiększenie dotarcia do klienta popytowego i przyspieszenie realizacji transakcji. To działanie na korzyść klienta – przekonuje Katarzyna Sieczko z Sas Nieruchomości. I dodaje: – Pośrednicy rozmawiają zrozumiałym dla siebie językiem, co również powoduje, że transakcja przebiega sprawnie i bez zakłóceń. Warto, żeby każdy pośrednik miał kilka zaprzyjaźnionych biur, działających na podobnym obszarze, gdyż znacząco ułatwia to pracę.

Z kolei zdaniem Joanny Lebiedź z biura Lebiedź Nieruchomości, nawet najbardziej wszechstronny pośrednik znacząco ogranicza wachlarz świadczonych przez siebie usług, jeśli nie podejmuje szeroko rozumianej współpracy z innymi agentami nieruchomości.

Klient najważniejszy


Warto mieć w głowie to, jak na współpracę zapatrują się klienci, ponieważ to na ich opinii powinno nam najbardziej zależeć. – Gdy sama byłam klientką, zanim jeszcze zaczęłam pracować w zawodzie, współpraca między agencjami była dla mnie czymś oczywistym. Byłam przekonana, że pośrednicy wymieniają się informacjami o ofertach, tworzą wspólne bazy, współdziałają – mówi Barbara Chalińska z biura MOJE nowe M Nieruchomości, inicjatorka i założycielka strony www.wspolpracuje.pl. – Teraz, gdy już jestem w branży i mam kontakt z klientami, nadal między słowami słyszę „bo wy [pośrednicy] tam między biurami na pewno macie lepszy dostęp do informacji, nowych ofert, perełek”. Owszem, mamy – w ramach biur, które współpracują i udostępniają oferty. Dlatego warto zawsze dopytać swojego pośrednika, czy przy naszej nieruchomości będzie współpracował z innymi agencjami. Jeśli tak, to daje dopiero klientowi pewność, że pośrednik zrobi wszystko, aby jak najszybciej i najlepiej sfinalizować transakcję – przekonuje Chalińska.

Jak ważna jest dla klienta współpraca pomiędzy pośrednikami podkreśla Joanna Lebiedź: -Brak współpracy, niechęć do prezentowania własnych ofert klientom innych biur, czy brak podejmowania poszukiwań dla własnego nabywcy ofert znajdujących się w bazach kolegów-pośredników jest w pierwszej kolejności działaniem na szkodę swojego Klienta, po wtóre zaś, działaniem ewidentnie na swoją własną niekorzyść, ponieważ nie doprowadzając do transakcji - pośrednik taki, de facto, poza zadowoleniem Klienta, sam siebie pozbawia wynagrodzenia.

Współpraca pomiędzy agencjami jest kluczowa zwłaszcza przy ofertach na wyłączność, czyli takich, w których tylko jedno z biur reprezentuje sprzedającego. Taka nieruchomość ma wtedy okazję zostać zaprezentowana w ofercie wielu agencji, a dzięki może temu trafić do znacznie większego grona potencjalnych klientów. Pozwoli to na znacznie szybsze znalezienie nabywcy, a często również utrzymanie wyższej ceny nieruchomości, która nie będzie musiała konkurować taniością, aby się sprzedać. - Współpraca między pośrednikami umożliwia prezentację nieruchomości nie tylko klientom danego biura, do którego zgłosił ją właściciel, ale także klientom wszystkich biur współpracujących. Podpisanie umów na wyłączność umożliwia dokładne poznanie i przygotowanie oferty oraz przekazanie jej pośrednikom w innych biurach w ten sposób, że mogą oni prezentować ją jak swoją własną. W ten sposób zwiększa się zdecydowanie liczba osób, którym oferta jest przedstawiana, co w konsekwencji zdecydowanie przyspiesza jej sprzedaż – mówi Anna Rosa-Michalak z biura Express House Nieruchomości.

Kiedy jeszcze współpraca między pośrednikami się opłaca? – Warto współpracować również wtedy, gdy trafia się transakcja w rejonie mniej nam znanym (np. inna dzielnica). Wówczas wystarczy jeden telefon i już wiadomo, jakie parametry powinna spełniać transakcja, żeby korzyść dla klienta była optymalna – zdradza Katarzyna Sieczko, warszawska pośredniczka nieruchomości.

(Współ)praca u podstaw


Potrzeba współpracy między biurami w branży nieruchomości nie jest niczym nowym, wręcz przeciwnie – leży u podstaw tego zawodu w Polsce. – To było standardem od zawsze. Idei współpracy uczono mnie, kiedy zdobywałam licencje zawodową pośrednika, jako kluczowego elementu w tej pracy. Biura nieruchomości zaczęły jednak później powstawać jak grzyby po deszczu i pierwotne standardy i założenia zaczęły wymykać się spod kontroli – konstatuje Barbara Chalińska, pośredniczka z Poznania.

Dlaczego tak się stało? – Powodów może być kilka, najczęściej to brak gwarancji wynagrodzenia ze strony właściciela nieruchomości. Ale środowisko pośredników szybko reaguje na takie sygnały – widać to po spotkaniach i dyskusjach branżowych, np. przy stowarzyszeniu pośredników w Poznaniu odbyły się konsultacje, mające na celu znalezienie sposobu na to, żeby takie praktyki nie miały miejsca. O współpracy coraz więcej mówi się też na szkoleniach, pokazując dobre wzorce, warte naśladowania. A to wszystko z korzyścią dla obu stron transakcji na rynku nieruchomości i z zadowoleniem powracającego do nas Klienta. Sam fakt, że o tym teraz rozmawiamy pokazuje, że współpraca między biurami jest to temat, który chcemy aby stał się standardem pracy każdego biura – podkreśla Chalińska.

– Reasumując: pośrednictwo w obrocie nieruchomościami z punktu widzenia logicznego, ekonomicznego, jak również należytej staranności działania, powinno opierać się na współpracy, opartej o rzetelnie prowadzone bazy ofert – zawsze aktualne, zbadane pod kątem prawnym, i prezentowane w sposób pozwalający dokonać oceny danej Nieruchomości pod kątem jej przydatności dla konkretnego Klienta – podsumowuje Joanna Lebiedź.